Tymczasem przez to ruchliwe rondo, w ciągu jednej tylko doby odbywają się 992 przejazdy tramwajowe. Przy takiej eksploatacji rozjazdy są już w bardzo kiepskim stanie. Obserwujemy też pęknięcia szyn, widzimy, że mocowania są niepewne, a podłoże niestabilne.
Ponieważ dalsze użytkowanie nie gwarantuje pełnego bezpieczeństwa, nawet przy ograniczeniu prędkości, od 1 kwietnia służby torowe MPK Poznań przystąpią do wymiany najbardziej zużytych rozjazdów na rondzie Rataje od strony ulicy Kórnickiej.
Wymianie podlegać będzie nawierzchnia stalowa (zwrotnice, krzyżownice i szyny) oraz podsypka tłuczniowa. Przy okazji wyprostowany zostanie tor w kierunku wyjazdu w stronę ul. Zamenhofa. Roboty nie spowodują perturbacji w ruchu samochodowym na rondzie, wstrzymana zostanie jedynie komunikacja tramwajowa pomiędzy rondem i węzłem przy ul. Kórnickiej. Planowane zakończenie prac - 7 kwietnia.
źródło: MPK Poznań
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz